1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
100% racji, jak się tego nie widziało wcześniej to i nie bolało, ale jak się zobaczyło raz, to już teraz razi
Ja już wsiadam przez drzwi pasażera żeby tego nie oglądać i w lusterko też staram się nie patrzeć
Ja już wsiadam przez drzwi pasażera żeby tego nie oglądać i w lusterko też staram się nie patrzeć
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
U mnie też odstaje, choć mam wrażenie, że czasem mniej, czasem bardziej.Z nadzieją gmerałem korkiem zgodnie z zaleceniami kolegi raku, ale nie pomogło. Chyba po pierwszej zimie zaczęła odstawać. Kiedyś jak jeszcze nie skumałem, że ona się też blokuje po zaryglowaniu zamków o mało jej nie urwałem bo myślałem że mi przymarzła. Dojechałem na stację benzynową na rezerwie, wysiadłem z auta i w sumie nie wiem dlaczego ale wyjątkowo zaryglowałem zamki. Naciskam i nic. Odchylam, szarpię, podważam - dalej nic. Kolejka się za mną zrobiła więc odjechałem żeby dystrybutora nie blokować, pewnie ubaw ze mnie mieli, że nowy samochód a klapka się już zablokowała albo że nie umiem w klapkę od wlewu paliwa. Otworzyłem instrukcję czytam a tam info że ryglowanie zamków uniemożliwia otwarcie klapki wlewu paliwa Po drodze jeszcze szukałem jakiejś linki w bagażniku do awaryjnego otwierania, ale no nie było.
Jakby co odstawała już przed tym incydentem, to podważanie nie spowodowało, że odstaje bardziej.
Jakby co odstawała już przed tym incydentem, to podważanie nie spowodowało, że odstaje bardziej.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Pytanie, czy jest sens wymieć olej po 1kkm? Po bagnecie widać że olej jest czysty jak łza?
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Przy wymianie po pierwszym 100 0 chodzi o to, żeby wywalić wraz z olejem ew. syf i opiłki pozostałe po produkcji i składaniu silnika i jego tzw. dotarciu, czystość oleju nie ma nic do tego. Ale jak zwykle, jeden rabin mówi robić, drugi nie robić.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Ech umówiłem się w ASO już na wymiana koszt to razem 700zł i trwa to max 1h...
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Wczoraj wymieniałem w ASO 536 zł - z racji zakupu nie doliczali za usługęSorento05/09/2021 pisze: ↑27 sty 2023, 16:14 Ech umówiłem się w ASO już na wymiana koszt to razem 700zł i trwa to max 1h...
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
To ja mam cene 712 zł za pierwszy przegląd po 15000 km… (faktura z 11.2021)
EDIT - znalazlem FV za wymiane oleju te pierwsza po dotarciu silnika zaplacilem 533 zł. (06.2021). Robocizna wowczas 127 zl brutto. Olej Total 0W20 334 zł brutto. Filtr i uszczelka to jakies grosze.
Inflacja…
EDIT - znalazlem FV za wymiane oleju te pierwsza po dotarciu silnika zaplacilem 533 zł. (06.2021). Robocizna wowczas 127 zl brutto. Olej Total 0W20 334 zł brutto. Filtr i uszczelka to jakies grosze.
Inflacja…
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Zapłaciłeś mniej bo miałeś tylko wymianę oleju i filtra, bez usługi "przeglądu gwarancyjnego" po 15kkm, chociaż pewnie inflacja też swoje robi. Swoją drogą kwota ok. 700-800pln za przegląd gwarancyjny z olejem to i tak chyba nie dużo.
BTW, nie wychwyciłem z wątku, jaki w końcu olej do Sorento MQ4 2.2crdi leją w serwisach (tj. jaka specyfikacja, 0W20 czy 0W30 czy 5W30 (ten ostatni to ciężko powyżej ACEA C3/4 dostać). Pytam bo mam zamiar z własnym olejem do nich jechać na wymianę po dotarciu silnika.
BTW, nie wychwyciłem z wątku, jaki w końcu olej do Sorento MQ4 2.2crdi leją w serwisach (tj. jaka specyfikacja, 0W20 czy 0W30 czy 5W30 (ten ostatni to ciężko powyżej ACEA C3/4 dostać). Pytam bo mam zamiar z własnym olejem do nich jechać na wymianę po dotarciu silnika.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
Po co Wy wymieniacie ten olej tak wcześnie? Przecież samochody już wstępnie "docierane" są w fabryce i trzeba tylko przez pierwsze 1000-1500km pohamować się przed szaleństwami z pedałem w podłodze włącznie... Dawno temu za czasów Poloneza, Syrenki czy 126p można było się w toto bawić bo silnik "pasował i układał się" dopiero pracując(i trąc niemiłosiernie każdym podzespołem ruchomym o siebie aż się wygładziło ) bo nie było tak dokładnych maszyn i obróbki jak obecnie. Zamierzacie tymi autami startować w konkursie najczystszego oleju? (Bo niczego innego mierzalnego to nie daje).
Każdy opiłek, nawet jak już się trafi, to zostanie wyłapany przez filtr oleju bo po to on tam jest, a jeśli nie dotrze do filtra to zostanie na dnie miski olejowej - i nie, nie zostanie poderwany z niej przez pracę silnika, nie usuniecie go wymieniając olej bo się przykleił do jej powierzchni i trzeba by zdemontować i wyczyścić miskę aby się go pozbyć... Jak już chcecie chuchać i dmuchać, to najwyżej kupcie sobie nowy filtr oleju i wymieńcie go za grosze, a nie za pół tysiaka co najmniej. Jak dla mnie bezsensu wyrzucana kasa i nie zdziwiłbym się gdyby serwis zrobił dokładnie to co powiedziałem, wymienił Wam filtr, a olej zostawił bo szkoda i kasy, i środowiska i czasu.
To moja opinia po kilkudziesięciu już autach w życiu(głównie służbówkach gdzie każdym nieco ponad 100k km rocznie w trasie robiłem) i powiem tylko, że ja wymieniam olej według zaleceń serwisu i jak dotąd w żadnym nie miałem problemu ani z mocą ani kulturą pracy czy spalaniem - tak to też dla mnie ważne bo prywatne wyjazdy to już za swoją kasę na paliwa są więc im mniej pali tym taniej na wakacje jadę
Każdy opiłek, nawet jak już się trafi, to zostanie wyłapany przez filtr oleju bo po to on tam jest, a jeśli nie dotrze do filtra to zostanie na dnie miski olejowej - i nie, nie zostanie poderwany z niej przez pracę silnika, nie usuniecie go wymieniając olej bo się przykleił do jej powierzchni i trzeba by zdemontować i wyczyścić miskę aby się go pozbyć... Jak już chcecie chuchać i dmuchać, to najwyżej kupcie sobie nowy filtr oleju i wymieńcie go za grosze, a nie za pół tysiaka co najmniej. Jak dla mnie bezsensu wyrzucana kasa i nie zdziwiłbym się gdyby serwis zrobił dokładnie to co powiedziałem, wymienił Wam filtr, a olej zostawił bo szkoda i kasy, i środowiska i czasu.
To moja opinia po kilkudziesięciu już autach w życiu(głównie służbówkach gdzie każdym nieco ponad 100k km rocznie w trasie robiłem) i powiem tylko, że ja wymieniam olej według zaleceń serwisu i jak dotąd w żadnym nie miałem problemu ani z mocą ani kulturą pracy czy spalaniem - tak to też dla mnie ważne bo prywatne wyjazdy to już za swoją kasę na paliwa są więc im mniej pali tym taniej na wakacje jadę
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV
"Ale jak zwykle, jeden rabin mówi robić, drugi nie robić" . Ja zrobię po 5 tysiącach. Wziąłem pakiet przeglądów, więc ten "zerowy" dostałem w gratisie:)BrzydkiWacek pisze: ↑07 lut 2023, 16:07 Po co Wy wymieniacie ten olej tak wcześnie? Przecież samochody już wstępnie "docierane" są w fabryce i trzeba tylko przez pierwsze 1000-1500km pohamować się przed szaleństwami z pedałem w podłodze włącznie... Dawno temu za czasów Poloneza, Syrenki czy 126p można było się w toto bawić bo silnik "pasował i układał się" dopiero pracując(i trąc niemiłosiernie każdym podzespołem ruchomym o siebie aż się wygładziło ) bo nie było tak dokładnych maszyn i obróbki jak obecnie. Zamierzacie tymi autami startować w konkursie najczystszego oleju? (Bo niczego innego mierzalnego to nie daje).
Każdy opiłek, nawet jak już się trafi, to zostanie wyłapany przez filtr oleju bo po to on tam jest, a jeśli nie dotrze do filtra to zostanie na dnie miski olejowej - i nie, nie zostanie poderwany z niej przez pracę silnika, nie usuniecie go wymieniając olej bo się przykleił do jej powierzchni i trzeba by zdemontować i wyczyścić miskę aby się go pozbyć... Jak już chcecie chuchać i dmuchać, to najwyżej kupcie sobie nowy filtr oleju i wymieńcie go za grosze, a nie za pół tysiaka co najmniej. Jak dla mnie bezsensu wyrzucana kasa i nie zdziwiłbym się gdyby serwis zrobił dokładnie to co powiedziałem, wymienił Wam filtr, a olej zostawił bo szkoda i kasy, i środowiska i czasu.
To moja opinia po kilkudziesięciu już autach w życiu(głównie służbówkach gdzie każdym nieco ponad 100k km rocznie w trasie robiłem) i powiem tylko, że ja wymieniam olej według zaleceń serwisu i jak dotąd w żadnym nie miałem problemu ani z mocą ani kulturą pracy czy spalaniem - tak to też dla mnie ważne bo prywatne wyjazdy to już za swoją kasę na paliwa są więc im mniej pali tym taniej na wakacje jadę