1 przegląd/ wymiana oleju HEV

forum użytkowników modelu Sorento
tslonik
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2022, 11:08
model samochodu: Sorento IV 2.2crdi PL

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: tslonik »

BrzydkiWacek pisze: 07 lut 2023, 16:07 Po co Wy wymieniacie ten olej tak wcześnie? Przecież samochody już wstępnie "docierane" są w fabryce i trzeba tylko przez pierwsze 1000-1500km pohamować się przed szaleństwami z pedałem w podłodze włącznie... Dawno temu za czasów Poloneza, Syrenki czy 126p można było się w toto bawić bo silnik "pasował i układał się" dopiero pracując(i trąc niemiłosiernie każdym podzespołem ruchomym o siebie aż się wygładziło :P) bo nie było tak dokładnych maszyn i obróbki jak obecnie. Zamierzacie tymi autami startować w konkursie najczystszego oleju? (Bo niczego innego mierzalnego to nie daje).

Każdy opiłek, nawet jak już się trafi, to zostanie wyłapany przez filtr oleju bo po to on tam jest, a jeśli nie dotrze do filtra to zostanie na dnie miski olejowej - i nie, nie zostanie poderwany z niej przez pracę silnika, nie usuniecie go wymieniając olej bo się przykleił do jej powierzchni i trzeba by zdemontować i wyczyścić miskę aby się go pozbyć... Jak już chcecie chuchać i dmuchać, to najwyżej kupcie sobie nowy filtr oleju i wymieńcie go za grosze, a nie za pół tysiaka co najmniej. Jak dla mnie bezsensu wyrzucana kasa i nie zdziwiłbym się gdyby serwis zrobił dokładnie to co powiedziałem, wymienił Wam filtr, a olej zostawił bo szkoda i kasy, i środowiska i czasu.

To moja opinia po kilkudziesięciu już autach w życiu(głównie służbówkach gdzie każdym nieco ponad 100k km rocznie w trasie robiłem) i powiem tylko, że ja wymieniam olej według zaleceń serwisu i jak dotąd w żadnym nie miałem problemu ani z mocą ani kulturą pracy czy spalaniem - tak to też dla mnie ważne bo prywatne wyjazdy to już za swoją kasę na paliwa są więc im mniej pali tym taniej na wakacje jadę :)
Chyba nawet nie chciało Ci się do końca instrukcji przejrzeć bo tam co innego jest napisane odnośnie docierania.
Co do docierana w fabrykach to się uśmiałem.... skąd niby taka informacja/ płonna nadzieja? z TikToka?
A jakbym miał służbowe auto do ujeżdżania to bym tez oleje zmienił zgodnie z "zaleceniami" producentów, w końcu to nie moje.
BTW, Twoja opinia po przejechaniu przez Ciebie ponad 20 000 000 (milionów :) :) :) ) kilometrów nadal pozostaje tylko Twoją opinią....zwłaszcza o tym wyłapywaniu opiłków :), chyba przez filtry HEPA .
Każdy robi jak chce, w poprzednim aucie też zmieniłem po dotarciu i nic to nie zaszkodziło ;)
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: BrzydkiWacek »

@tslonik (odpowiem pół żartem - nie obraź się kolego tylko - foch może być :) )

No można się uśmiać zwłaszcza z 20 000 000 km i bez kalkulatora:) A może był kalkulator? :P
Następnym razem proponuję kalkulator w rękę i policzyć dobrze i poprawnie, ale najpierw za Twoją radą przeczytać instrukcję obsługi proponuję ale...kalkulatora co by się nie pomylić :) Dobre 20 000 000 km ależ żem się uśmiał :D Nie dziwi mnie zaś fakt, że przy takim liczeniu Kolega wydaje kasę lekką ręką :P Ale to Twoja Kolego kasa nie moja, Twoje auto nie moje i róbta co chceta ale takiego Klienta to chcę mieć codziennie u siebie:)
PS. Z Tik Toka też można się matmy pouczyć - naprawdę! polecam :P

A na poważnie, to pracuję od ponad 20 lat w filtracji co prawda związanej bardziej z hydrauliką siłową ale co nieco maczałem też palce w Volvo Penta, Deutz czy Komatsu a obecnie to z Fiatem częściej mam do czynienia więc jakieś tam doświadczenie mam.
Możesz wymieniać - NIKT nie zabroni Ci tego przecież. Ja tylko wyrażam swoje zdanie i kij mi w oko może za to. Toć to Twoja kasa jest nie moja ale powiem tak - dzięki niewiedzy jednych, inni dobrze zarabiają :)

Przeczytaj też co to jest filtr HEPA i do czego służy :) bo słychać, że dzwoni ale nie wiadomo gdzie skoro chcesz wyłapywać opiłki wielkości bakterii lub wirusów(tak to podpowiedź odnośnie filtra HEPA :P )
Do opiłków to i C10 wystarczy a C06 już przerost formy nad treścią nie mówiąc o wersjach z włókniny szklanej lub syntetycznej. To co kupujesz jako filtr oleju to niejednokrotnie jest C16 lub nawet C25 aby tylko taniej było...

Ps. Auto służbowe czy nie, to sam za nie odpowiadam(płacę jak nabroję) i często je po sobie odkupowałem(było z 6 może 7 z ponad 20) więc ja auta szanuję - podobnie moi koledzy po fachu. Nie chciałbym auta po kimś kto uważa, że jak służbówka to można szaleć, traktować jak wół roboczy i nie szanować. Założę się, że moje auto służbowe jest w lepszym stanie niż Twoje prywatne :) :P (tak podpuszczam Cię! )
rete
Posty: 31
Rejestracja: 16 kwie 2022, 00:08
model samochodu: KIA SORENTO PHEV MK4 PL SPR 2022

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: rete »

I tu się zgodzę z Panem Wackiem i tez podjąłem ten temat to mnie zrugali na tej grupie 😅pracuję w branży motoryzacyjnej konkretnie olejach z mechanikami ,serwisami,ASO- ludzie wierzą w jakieś dziwne teorie nie mając za grosz wiedzy , i płaca pt „a nie zaszkodzi”
Nie chce dawać fakultetów bo to trochę kopanie się z koniem ale kupcie ludzie za to lizaków albo zabawki Waszym dzieciom aniżeli wymieniać bez sensu ,zupełnie niepotrzebny i wręcz głupi absurdalny zabieg poniżej 10K km i nie ma żadnego znaczenia czy to hybryda czy PHEV jak niektórzy ludzie tu podnoszą bo gdzieś usłyszeli ;) Wydajecie Swoje pieniądze na głupoty 😜
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: inquis »

Popatrzcie na to z perspektywy odsprzedaży. Jeżeli ktoś wymieniał czesto olej, także po dotarciu, znaczy DBAŁ. Wplywa to na wartość auta w przyszłości. Ze swojej strony jak najgorzej wspominam auta służbowe, które kupowałem, a które miały longlajfy i tym podobne. Z tymi mialem najczęściej problemy.
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: BrzydkiWacek »

@rete
Bo u Nas jest niestety trochę po "staroświeckiemu" i zgodnie ze staropolskim obyczajem - "moja racja jest bardziej mojsza niźli twojsza" i choćbym nie miał racji to i tak mam racje i basta albo w ryj! :P Albo jeszcze lepsze" "nie znam się, to się wypowiem" ;)
To u Nas przecież nie czyta się instrukcji obsługi urządzeń albo czyta się ją bez zrozumienia ale zawsze ma się rację nawet podczas kontaktu z serwisem czy producentem - mam takich przypadków po kilka miesięcznie...
Znając temat od środka, ja bym co najwyżej filtr oleju wymienił, a sam olej zostawił albo uzupełnił - i tak samo najpewniej serwis zrobi a skasuje za całość ;)
Jak już pieścić się bardziej z tym tematem to lepiej kupić porządny filtr oleju - np. Parker/Racor/Donaldson/Pall i wtedy nawet "HEPA" się schowa :P (w takim lepszym filtrze to już nie "papier" filtruje a włóknina szklana lub syntetyczna)

@inquis
Bo auto "po służbowe" to się kupuje od znajomego użyszkodnika, a nie od firmy wynajmującej/leasingowej ;)
Popatrz na to co napisał Kolega @tslonik na temat użytkowania i dbania o auto służbowe... kupiłbyś takie auto od tego naszego kolegi? ;) :P
Nawet prywatnego auta od niego bym nie kupił bo nie uwierzyłbym że dba lepiej o swoje niż służbowe - przyzwyczajenia i nawyki robią swoje i przenoszą się też na grunt prywatny ...albo odwrotnie ;)
Ja nigdy nie uzyskałem lepszej ceny z powodu tony faktur, rachunków i wypełnionej po brzegi książki serwisowej - ale z reguły większość aut sprzedawałem znajomym lub rodzinie(poza kilkoma wyjątkami kiedy się bałem zemsty... :P) nie zarabiając prawie nic na nich(zgrzewki i skrzynki alkoholi się nie liczą :P ). Ale pewnie masz rację, wyższa cena przy odsprzedaży może faktycznie być na + także zwracam honor Tym których obraziłem ;)
Jak dla mnie bez znaczenia bo i tak auto(obecne Sorento) pójdzie do rodziny lub znajomych, w cenie wykupu + flaszka, kiedy mu się kontrakt skończy.
tslonik
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2022, 11:08
model samochodu: Sorento IV 2.2crdi PL

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: tslonik »

BrzydkiWacek, czekam jeszcze na komentarz odnośnie docierania silników w fabryce i będę już wszystko wiedział od Ciebie o motoryzacji....
Widać, że bardzo Ci zależy żeby wszyscy posiedli odpowiednią wiedzę bazującą na jakże ogromnym Twoim doświadczeniu :)
Pozdrawiam
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: BrzydkiWacek »

tslonik pisze: 07 lut 2023, 23:21 BrzydkiWacek, czekam jeszcze na komentarz odnośnie docierania silników w fabryce i będę już wszystko wiedział od Ciebie o motoryzacji....
Widać, że bardzo Ci zależy żeby wszyscy posiedli odpowiednią wiedzę bazującą na jakże ogromnym Twoim doświadczeniu :)
Pozdrawiam
Kolego rób jak chcesz, nie chcesz nie czytaj, a jak już czytasz, to rób to ze zrozumieniem bo nawet instrukcji do swojego samochodu nie przeczytałeś poprawnie... (a sam mi to zarzuciłeś)
Chcesz szydzić - proszę bardzo ale opieraj się na podstawach a nie legendach czy "widzimisię". Mnie na niczym nie zależy, forum jest od tego aby wyrażać swoje zdanie i dzielić się doświadczeniem - skoro wiesz lepiej proszę oświeć mnie merytorycznie. Może mnie przekonasz do swoich racji i wiedzy :) Czekam na wywód.
Ps. a z matmy to się podciągnij proszę bo wstyd na forum :P
sorento
Posty: 144
Rejestracja: 26 lip 2021, 21:51
model samochodu: Sorento

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: sorento »

Wspomniana instrukcja:

Obrazek
inquis
Posty: 1260
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: inquis »

Panowie, Pax inter christianos:)
Jako zwolennik jak najczęstszych wymian oleju zwłaszcza w najnowszych skomplikowanych silnikach dodam, że HEV230 jest zwieńczeniem tej ewolucji "zaawansowania" silników. Gorzej już nie będzie, bo KIA zamknęła dział konstrukcyjny silników spalinowych. Mamy tu wszystkie bajery, bezpośrednie wtryski, zmienne fazy rozrządu, dwa łańcuchy (drugi spina wałki). Do tego CVVD (Continuously Variable Valve Duration), tzn. system pozwalający na dynamiczne sterowanie czasem otwarcia i zamknięcia zaworów oraz układ recyrkulacji gazów niskiego ciśnienia, który część spalin przekierowuje do turbosprężarki zamiast do układu dolotowego. Wszystko to spięte jest hybrydowo z silniczkiem elektrycznym i sprawia, że nie kontrolujesz kiedy toto się włączy i wyłączy (a wyłącza się nader często; nawet nie dali obrotomierza, żeby kierowcy nie wkurwiać), więc np. nie możesz "schłodzić" turbiny po szybszej jeździe w trasie. Było już o tym na forum. Do tego pojawiające się zjawisko mieszania oleju silnikowego z paliwem, co sprawia, że traci on swe właściwości smarne. Całe to ustrojstwo wymaga więc JAK NAJCZĘSTSZYCH wymian oleju, po dotarciu i w trakcie użytkowania - przede wszystkim użytkowane w mieście i na krótszych odcinkach. Według mnie co 15 tys. to sporo za rzadko, 10 tys. to minimum. Kierując się tymi kryteriami, a także innymi, o których pisałem, pozwolę sobie się z Tobą Wacławie nie zgodzić, ale szanuję, że masz inny pogląd.
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: 1 przegląd/ wymiana oleju HEV

Post autor: BrzydkiWacek »

sorento pisze: 08 lut 2023, 08:45 Wspomniana instrukcja:

Obrazek
Dziekuję. No właśnie, a gdzie tam jest napisane "wymienić olej po 1000km" ? Nigdzie. Jest napisane, żeby(uogólniając) nie szaleć do przebiegu 6000km - a gdzie tam do tego magicznego 1000km? Jak już się bawić w wymianę oleju to może chociaż po tych 6000km? To i tak trochę dmuchanie na zimne ale to moje zdanie, każdy zrobi jak chce i jak uważa. Ja tam zrobię jak serwis każe i tyle ;)
Auto mam w wynajmie i jeśli nic się nie rozleci po drodze to zostanie w rodzinie.

Dla beki macie tutaj fragment instrukcji z Kia Ceed rocznik 2007:
Obrazek

To chyba zrobili jakiś "po(d)stęp" technologiczny w produkcji silników od czasów pierwszego ceeda i jego silnika(1.6) pamiętającego lata 80te skoro teraz to już przez 6000km każą jeździć ostrożnie... ;) :P



@inquis
Wiesz, mieszanie benzyny z olejem nawet jakby fajnie nie pachniało ;) to inna sprawa niż to o czym piszę :P
Jak wspomniałem nie wierzę, że jak będziesz wymieniać olej co 10k km to dłużej to auto pożyje niż inne w którym wymiana oleju była robiona co 15k km. Chyba, że producent dał ciała i silnik spartolony od samego początku to wtedy nie ważne jak dbasz bo i tak się posypać może;)
Zresztą od czego jest gwarancja? Przecież producent "coś tam" w niej gwarantuje - jak padnie to ich problem :P
Owszem rozumiem, że jak ktoś kupuje auto prywatnie i zamierza nim jeździć z 10 lat albo i dłużej to będzie dbał i chuchał(piszę tylko o wymianie oleju po 1000km) ale czy to przełoży się na dłuższą bezawaryjną eksploatację? Nikt tego dzisiaj nie zagwarantuje. Zresztą w razie czego spotkamy sie tu na forum szukając rozwiązania w postaci nowych postów: "Kupię nowy silnik do Kia Sorento IV HEV" albo "Jak uszczelnić silnik co by olejem nie srał na przednią szybę" :P ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”