Tankowanie
Tankowanie
Jak to jest z tankowaniem w Ceedzie - lejemy do pierwszego odbicia czy do drugiego?
Spotkałem sie z informacja, ze niby do drugiego ale w instrukcji nie ma nic na ten temat
Spotkałem sie z informacja, ze niby do drugiego ale w instrukcji nie ma nic na ten temat
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 21 lut 2020, 17:34
- model samochodu: Kia Cee'd, SW (SportWagen, kombi) M SmartPlus, 1.6 GDI, 99 kW
Re: Tankowanie
Co mówi instrukcja ano mówi:
"Nie dolewaj paliwa po tym jak pistolet samoczynnie wyłączy się podczas tankowania."
Nie ma za co.
Następnym razem przeczytaj/poszukaj w instrukcji potem pytaj.
A jak będziesz dolewał to twoja sprawa. Po odbiciu można trochę dolać. Tylko co to zmieni. Lepiej sprawdź działanie rezerwy bo to jest ciekawostka ile jeszcze można przejechać. Dużo
"Nie dolewaj paliwa po tym jak pistolet samoczynnie wyłączy się podczas tankowania."
Nie ma za co.
Następnym razem przeczytaj/poszukaj w instrukcji potem pytaj.
A jak będziesz dolewał to twoja sprawa. Po odbiciu można trochę dolać. Tylko co to zmieni. Lepiej sprawdź działanie rezerwy bo to jest ciekawostka ile jeszcze można przejechać. Dużo
Kia Ciyapostrofd
Re: Tankowanie
Instrukcję czytalem. I generalnie od tego zaczalem przygode z ceedem. Natomiast w sieci gdzies widzialem wpis na zasadzie:" w aso mowili ze wyszla jakas nota od centrali zeby tankowac do drugiego odbicia ze wzgledu na budowe baku"gzyms pisze: ↑29 paź 2022, 08:57 Co mówi instrukcja ano mówi:
"Nie dolewaj paliwa po tym jak pistolet samoczynnie wyłączy się podczas tankowania."
Nie ma za co.
Następnym razem przeczytaj/poszukaj w instrukcji potem pytaj.
A jak będziesz dolewał to twoja sprawa. Po odbiciu można trochę dolać. Tylko co to zmieni. Lepiej sprawdź działanie rezerwy bo to jest ciekawostka ile jeszcze można przejechać. Dużo
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 10 sty 2022, 20:32
- model samochodu: Ceed II SW 1.4 100KM MY17
Re: Tankowanie
Przecież są systemy odpowietrzenia. Wystarczy zapytać wujka Google. Masz pierwsze z brzegu zapytanie...
Tankowanie „pod korek”
Jeżeli po pierwszym "odbiciu" pistoletu dystrybutora przytrzymamy jego spust, paliwo będzie dalej tłoczone do baku. W niektórych przypadkach można w ten sposób zatankować kilka, a nawet kilkanaście litrów więcej od deklarowanej przez producenta samochodu pojemności zbiornika.
Ewentualny nadmiar nie wynika z błędów pomiarowych. Tankując współczesny samochód używany "pod korek" zalewamy elementy systemu odpowietrzania oraz rurę nalewową.
Następstwem bywa zapach paliwa z okolic korka wlewu paliwa lub niewielkie wycieki podczas jazdy samochodu po zakrętach. Wylewanie się paliwa może być również związane ze wzrostem temperatury otoczenia lub temperatury paliwa w zbiorniku, które następuje w trakcie jazdy.
Optymalnym rozwiązaniem wydaje się więc tankowanie przed osiągnięciem "głębokiej" rezerwy, a następnie tankowanie samochodu używanego do pierwszego, najdalej drugiego "odbicia".
Tankowanie „pod korek”
Jeżeli po pierwszym "odbiciu" pistoletu dystrybutora przytrzymamy jego spust, paliwo będzie dalej tłoczone do baku. W niektórych przypadkach można w ten sposób zatankować kilka, a nawet kilkanaście litrów więcej od deklarowanej przez producenta samochodu pojemności zbiornika.
Ewentualny nadmiar nie wynika z błędów pomiarowych. Tankując współczesny samochód używany "pod korek" zalewamy elementy systemu odpowietrzania oraz rurę nalewową.
Następstwem bywa zapach paliwa z okolic korka wlewu paliwa lub niewielkie wycieki podczas jazdy samochodu po zakrętach. Wylewanie się paliwa może być również związane ze wzrostem temperatury otoczenia lub temperatury paliwa w zbiorniku, które następuje w trakcie jazdy.
Optymalnym rozwiązaniem wydaje się więc tankowanie przed osiągnięciem "głębokiej" rezerwy, a następnie tankowanie samochodu używanego do pierwszego, najdalej drugiego "odbicia".
Re: Tankowanie
Z własnego doświadczenia powiem tak - nie pchać pod korek bo w dłuższej perspektywie nie warto. Ja w poprzednim ceedzie dopychałem na maksa przez 7 lat i po tych 7 latach bak był do wymiany, bo zaczęło z niego kapać.
Te 3 czy 4 litry więcej w baku nie są warte tych kłopotów, które mogą się pojawić....
Jak to mówią "mądry Polak po szkodzie"
Te 3 czy 4 litry więcej w baku nie są warte tych kłopotów, które mogą się pojawić....
Jak to mówią "mądry Polak po szkodzie"
Re: Tankowanie
Powiem tak:
Ale wy macie problemy! Żebym ja miał tylko takie czy tankować do pierwszego czy drugiego odbicia…
Ale mam propozycje raz zatankuj do pierwszego a drugi raz do drugiego odbicia i zobacz co się stanie. I opisz wrażenia tutaj na forum.
Ale wy macie problemy! Żebym ja miał tylko takie czy tankować do pierwszego czy drugiego odbicia…
Ale mam propozycje raz zatankuj do pierwszego a drugi raz do drugiego odbicia i zobacz co się stanie. I opisz wrażenia tutaj na forum.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2022, 00:40 przez saron22, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tankowanie
U mnie między pierwszym a drugim odbiciu mieści się około 1L. Często po pierwszym odbiciu wskaźnik poziomu paliwa nie był na 1/1 tylko lekko poniżej.
Mam nadzieję że takim tankowaniem nic nie zepsuję?
Denerwuje mnie tylko ta wysoka rezerwa: Nawet przy informacji 10km do tankowania nie udało mi się wlać więcej niż 42L. Bez sensu robić bak na 50L jeżeli można tylko korzystać z 42L... Akurat te 8-10L by mi się przydały żeby przejechać moją trasę bez tankowania (750km).
Mam nadzieję że takim tankowaniem nic nie zepsuję?
Denerwuje mnie tylko ta wysoka rezerwa: Nawet przy informacji 10km do tankowania nie udało mi się wlać więcej niż 42L. Bez sensu robić bak na 50L jeżeli można tylko korzystać z 42L... Akurat te 8-10L by mi się przydały żeby przejechać moją trasę bez tankowania (750km).
Re: Tankowanie
A co Tobie przeszkadza w wykorzystaniu całego baku? Po zapaleniu się rezerwy samochód zatrzymuje się ? . No chyba nie - po półtorarocznym jeżdżeniu wiem, że na rezerwie da się przejechać ok 100km. Nie próbowałem, ale tak wychodzi z obliczeń. Wystarczy zaplanować trasę i wiedzieć gdzie są stacje benzynowe.Alex666 pisze: ↑30 paź 2022, 00:39 U mnie między pierwszym a drugim odbiciu mieści się około 1L. Często po pierwszym odbiciu wskaźnik poziomu paliwa nie był na 1/1 tylko lekko poniżej.
Mam nadzieję że takim tankowaniem nic nie zepsuję?
Denerwuje mnie tylko ta wysoka rezerwa: Nawet przy informacji 10km do tankowania nie udało mi się wlać więcej niż 42L. Bez sensu robić bak na 50L jeżeli można tylko korzystać z 42L... Akurat te 8-10L by mi się przydały żeby przejechać moją trasę bez tankowania (750km).
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
- model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM
Re: Tankowanie
A nie szkoda Ci pompy paliwa? Paliwo w baku, służy równierz do chłodzenia pompy, jeżdżąc na rezerwie dajesz jej po d....Alex666 pisze: ↑30 paź 2022, 00:39 U mnie między pierwszym a drugim odbiciu mieści się około 1L. Często po pierwszym odbiciu wskaźnik poziomu paliwa nie był na 1/1 tylko lekko poniżej.
Mam nadzieję że takim tankowaniem nic nie zepsuję?
Denerwuje mnie tylko ta wysoka rezerwa: Nawet przy informacji 10km do tankowania nie udało mi się wlać więcej niż 42L. Bez sensu robić bak na 50L jeżeli można tylko korzystać z 42L... Akurat te 8-10L by mi się przydały żeby przejechać moją trasę bez tankowania (750km).
Ja osobiście nauczyłem się nie schodzić z ilością paliwa poniżej 1/4. A stacji benzynowych jest tyle, że nie stanowi to większego problemu.
- Sajmonista
- Posty: 152
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 10:27
- model samochodu: Kia Ceed II 1.6 GDI 2014 - petrol
Re: Tankowanie
Saron ma racje. Problem, czy do pierwszego, czy do drugiego odbicia... pytanie typu: jak mocno moge wcisnac hamulec... albo czy wiekszy łyk kawy bardziej mnie oparzy? Czasami mam wrazenie, ze niektorzy ludzie naprawde maja pustke w glowie i sami nie potrafia myslec.