Kia Sportage V HEV - auto bez reakcji po dłuższym postoju
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V HEV - auto bez reakcji po dłuższym postoju
Co prawda nie odpalałem go dzisiaj, ale podszedłem i bez problemu otworzyłem auto z przycisku w klamce. Auto stoi od 6 dni, więc jest na zimnym powietrzu na zewnątrz. Czyli na razie nie ma problemu.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Kia Sportage V HEV - auto bez reakcji po dłuższym postoju
Zwyczajnie masz coś nie tak z samochodem i nie tłumaczy tego żaden mały akumulator.mariuszzar pisze: ↑23 gru 2022, 20:57 Przeszukałem angielskie fora. Problem jest znany choć nie aż tak powszechny.
Problemem jest mały akumulator 12V, który jest wydzielony z baterii trakcyjnej.
"Pojazd nie posiada zwykłego akumulatora 12 V, który wymagałby okresowej wymiany. Jest to akumulator litowo-jonowy zintegrowany z akumulatorem wysokonapięciowym HEV. Pojazd wyposażony jest w układ ochrony akumulatora 12 V, który odcina akumulator 12 V od poboru zasilania przez pojazd, by zapobiec jego pełnemu rozładowaniu".
Akumulator jest mały, szybko się rozładowuje i komputer odcina go elektronicznie. Niestety takie rozwiązanie u mnie nie sprawdza się zima. Auto, z racji pracy, sporo stoi na dworze.
Czego ja tego nie wiedziałem jak zamawiałem samochód... Zobaczę co będzie wiosna/latem. Jeśli problem będzie się utrzymywał będę go sprzedawać.
Re: Kia Sportage V HEV - auto bez reakcji po dłuższym postoju
Wszystko ma prawo się zepsuć, tu akurat podglądowo Aku z 1.0 MHEV 48Vmariuszzar pisze: ↑23 gru 2022, 20:57 Przeszukałem angielskie fora. Problem jest znany choć nie aż tak powszechny.
Problemem jest mały akumulator 12V, który jest wydzielony z baterii trakcyjnej.
"Pojazd nie posiada zwykłego akumulatora 12 V, który wymagałby okresowej wymiany. Jest to akumulator litowo-jonowy zintegrowany z akumulatorem wysokonapięciowym HEV. Pojazd wyposażony jest w układ ochrony akumulatora 12 V, który odcina akumulator 12 V od poboru zasilania przez pojazd, by zapobiec jego pełnemu rozładowaniu".
Akumulator jest mały, szybko się rozładowuje i komputer odcina go elektronicznie. Niestety takie rozwiązanie u mnie nie sprawdza się zima. Auto, z racji pracy, sporo stoi na dworze.
Czego ja tego nie wiedziałem jak zamawiałem samochód... Zobaczę co będzie wiosna/latem. Jeśli problem będzie się utrzymywał będę go sprzedawać.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 07 gru 2022, 12:07
- model samochodu: Sportage MY22 HEV 230KM + w oczekiwaniu na "żądło"
Re: Kia Sportage V HEV - auto bez reakcji po dłuższym postoju
Mala aktualizacja.
Od momentu odbioru z serwisu minely 3 tygodnie. Auto zrobilo kilkaset kilometrow. Po pelnym doladowaniu akumulatora w serwisie na te chwile problemow z otworzeniem samochodu brak. Oby tylko tak bylo dalej.
Od momentu odbioru z serwisu minely 3 tygodnie. Auto zrobilo kilkaset kilometrow. Po pelnym doladowaniu akumulatora w serwisie na te chwile problemow z otworzeniem samochodu brak. Oby tylko tak bylo dalej.