Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

forum użytkowników modelu Ceed
wob_czer_kap
Posty: 2
Rejestracja: 16 lis 2023, 07:21

Re: Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

Post autor: wob_czer_kap »

Dzięki za podpowiedź MikeCz. Podkreślę jeszcze tylko, że opisane przeze mnie objawy pojawiają się wyłącznie przy biegach 1 i 2. Na wyższych biegach ani razu nie zauważyłem nieprawidłowości. Jak wertuję internet na okoliczność ślizgania sprzęgła to raczej piszą, że na wyższych biegach też to powinno być widać. U mnie tego nie widać.
lukobw
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI

Re: Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

Post autor: lukobw »

JQZ
Posty: 78
Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

Post autor: JQZ »

wob_czer_kap pisze: 16 lis 2023, 07:30 (...) I nagle zmiana świateł na zielone więc chciałbym ruszyć, zanim całkiem stanąłem. I teraz bardzo często zamiast płynnie zacząć przyspieszać nagłe słyszę STUK w skrzyni biegów połączony z brakiem reakcji/przyspieszenia oraz równoczestnym wzrostem obrotów silnika do 1,5-2 tys obrotów. Brzmi to tak, jakby bieg "wyskoczył" albo "nie zaskoczył" i coś z czymś trzasnęło. Dopiero zdjęcie nogi z pedału gazu i ponowne spokojne wznowienie przyspieszenia umożliwia kontynuowanie jazdy. Dzieje się tak prawie każdego dnia.
Hmmm.... A jak się zachowuje, jak jedziesz w korku z małą prędkością i nagle próbujesz przyspieszyć? Ja miałem podobny przypadek ze 2 razy, za to z 5 razy w ciągu ostatniego roku miałem tak, że w podobnej sytuacji - próba nagłego przyspieszenia po wcześniejszym zwolnieniu prawie do zera - skrzynia bardzo mocno i głośno szarpnęła, ale bieg się załączył.
Podobnie jak u Ciebie, na wyższych biegach problemów z przełączaniem nie ma. Co więcej, od początku zauważyłem, że wyższe biegi przełączają się dużo płynniej - przy niższych było czuć, że nastąpiło przełączenie, na wyższych nie.
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

Post autor: michal3141 »

wob_czer_kap pisze: 16 lis 2023, 07:30 Witam forumowicze. Chciałbym dopisać się do tego posta i opisać podobne zjawisko, które ja obserwuję w swojej skrzyni DCT. Problem objawia się wyłącznie kiedy auto dojeżdża na światłach i już prawie się zatrzymuje. Jest to taki moment, kiedy robi się już za wolno na bieg 2 ale jeszcze zbyt szybko na bieg 1. I nagle zmiana świateł na zielone więc chciałbym ruszyć, zanim całkiem stanąłem. I teraz bardzo często zamiast płynnie zacząć przyspieszać nagłe słyszę STUK w skrzyni biegów połączony z brakiem reakcji/przyspieszenia oraz równoczestnym wzrostem obrotów silnika do 1,5-2 tys obrotów. Brzmi to tak, jakby bieg "wyskoczył" albo "nie zaskoczył" i coś z czymś trzasnęło. Dopiero zdjęcie nogi z pedału gazu i ponowne spokojne wznowienie przyspieszenia umożliwia kontynuowanie jazdy. Dzieje się tak prawie każdego dnia. Boję się, że w końcu coś się w tym rozsypie i wygeneruje olbrzymie koszty. Czy to normalny objaw przy skrzyniach DCI czy świadczy o jakieś usterce? Podpowiedzcie co z tym zrobić. Przebieg około 65 tys ale taki objaw (tylko jakby z mniejszym nasileniem) występował już po kilkunastu przejechanych tysiącach km.
Nie wiem czy to normalny objaw, ale to co opisujesz dość dobrze oddaje i moje wrażenia, a mam połowę Twojego przebiegu około 32 tys km.
U mnie wygląda to tak: Jadę, jadę, muszę zwalniać bo np. tworzy się korek, po czym auto prawie się zatrzymuje, ale nie do końca i teraz jak próbuję przyspieszać to dość często zdarza się taki stuk połączony z chwilowym brakiem reakcji na gaz i szarpnięciem. Dodam że jeśli zatrzymam się do zera i próbuję ruszać od zera to jest płynnie i ok. Szczerze to mam wrażenie że ten objaw też się u mnie nasila z przebiegiem. Wygląda jakby ta skrzynia tak miała skoro więcej osób opisuje praktycznie to samo.
Tichy
Posty: 160
Rejestracja: 13 gru 2019, 13:10

Re: Szarpanie przy niskich prędkościach w 1.4T-GDI z DCT.

Post autor: Tichy »

To co opisałem, to inny problem. Opóźniona reakcja, którą opisujesz to raczej norma w skrzyniach dwusprzęgłowych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”