Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Cześć!
Przymierzam się do kupna Kii Proceed GT-Line z automatem i zastanawiam się nad pakietem bezpieczeństwa, pod kątem aktywnego tempomatu. Teoretycznie w specyfikacji aktywny tempomat dla skrzyni 7 DCT jest jako standard. Jednak, w pakiecie bezpieczeństwa jest dodatkowo asystent jazdy po autostradzie i tu moje pytanie. Czym się różni ten standardowy aktywny tempomat plus asystent pasa ruchu od asystenta jazdy po autostradzie?
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
Przymierzam się do kupna Kii Proceed GT-Line z automatem i zastanawiam się nad pakietem bezpieczeństwa, pod kątem aktywnego tempomatu. Teoretycznie w specyfikacji aktywny tempomat dla skrzyni 7 DCT jest jako standard. Jednak, w pakiecie bezpieczeństwa jest dodatkowo asystent jazdy po autostradzie i tu moje pytanie. Czym się różni ten standardowy aktywny tempomat plus asystent pasa ruchu od asystenta jazdy po autostradzie?
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Co prawda mam Ceed HB MY22 i u mnie tempomat aktywny dodawali w AEB, ale jeśli zależy Ci wyłącznie na asystencie jazdy po autostradzie to dla niego AEB nie warto dobierać. Jedyne co to robi to automatycznie zmienia prędkość na zgodną z danymi z nawigacji. Raz trafi, raz nie trafi. Jak ustawisz prędkość inna niż wynika z mapy to się dezaktywuje, jak prędkość z mapy wpadnie taką jak sam z ręki ustawiłeś to sam się aktywuje i później zacznie Ci ją zmieniać automatycznie. Sam nie wiem czy częściej byłem zadowolony czy poirytowany.Bocheeen pisze: ↑31 sty 2023, 13:59 Cześć!
Przymierzam się do kupna Kii Proceed GT-Line z automatem i zastanawiam się nad pakietem bezpieczeństwa, pod kątem aktywnego tempomatu. Teoretycznie w specyfikacji aktywny tempomat dla skrzyni 7 DCT jest jako standard. Jednak, w pakiecie bezpieczeństwa jest dodatkowo asystent jazdy po autostradzie i tu moje pytanie. Czym się różni ten standardowy aktywny tempomat plus asystent pasa ruchu od asystenta jazdy po autostradzie?
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Kolega u góry nie ma pojęcia o czym pisze także wyjaśnię, HDA jest świetny i mega polecam. HDA sprawia, że auto jedzie w środku linii na autostradzie/Skach, do około 40 sekund można nic nie robić, potem trzeba delikatnie ruszyć kierownicą żeby zresetować czas. Ja używam praktycznie w każdej trasie, ledwo trzymam kierownicę, a autko sobie jedzie bez problemu. Tempomat pilnuje normalnie odległości i prędkości, zupełnie nic nie ma tu ograniczenie do działania systemu. Różnica jest w korku na autostradzie, system nie dezaktywuje się i nie trzeba naciskać gazu/przycisku żeby sam ruszył z postoju, po prostu sam rusza. Asystent linii "odbija" się od nich, HDA pilnuje środka i robi to całkiem nieźle, bardzo rzadko zdarzy mu się, że nie wie co się dzieje.Bocheeen pisze: ↑31 sty 2023, 13:59 Cześć!
Przymierzam się do kupna Kii Proceed GT-Line z automatem i zastanawiam się nad pakietem bezpieczeństwa, pod kątem aktywnego tempomatu. Teoretycznie w specyfikacji aktywny tempomat dla skrzyni 7 DCT jest jako standard. Jednak, w pakiecie bezpieczeństwa jest dodatkowo asystent jazdy po autostradzie i tu moje pytanie. Czym się różni ten standardowy aktywny tempomat plus asystent pasa ruchu od asystenta jazdy po autostradzie?
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam!
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Nie tylko na A i S, na każdej drodze gdzie są wystarczająco dobrze widzialne dla samochodu linie na jezdni.goldenguti pisze: ↑31 sty 2023, 14:50 HDA sprawia, że auto jedzie w środku linii na autostradzie/Skach,
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Tak, tylko na takich drogach w 90% są zbyt ostre zakręty, z którymi HDA sobie nie radziLunar GT pisze: ↑31 sty 2023, 15:07Nie tylko na A i S, na każdej drodze gdzie są wystarczająco dobrze widzialne dla samochodu linie na jezdni.goldenguti pisze: ↑31 sty 2023, 14:50 HDA sprawia, że auto jedzie w środku linii na autostradzie/Skach,
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Z tego co się orientuję, asystent pasa ruchu ma dwa poziomy ustawienia - odbija się od linii, albo trzyma się środka pasa, tak że na jedno wychodzi. W takim razie jedyna różnica dotyczy jazdy w korku? Czy jest jakieś technicznie inne rozwiązanie, typu aktywny tempomat korzysta z kamerki, a HDA z radaru?
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Tak samo jak jazda pijanego i trzeźwego.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2023, 22:07 przez Lunar GT, łącznie zmieniany 1 raz.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Nie do końca nie ma pojęcia ale blednie połączył HDA z NSCC, bo u mnie oba systemy aktywowały się zawsze w tych samych warunkach. Faktycznie sterowanie prędkością nie ma zwiazku z HDA a NSCC. Także sorki za błąd.goldenguti pisze: ↑31 sty 2023, 14:50 Kolega u góry nie ma pojęcia o czym pisze także wyjaśnię, HDA jest świetny i mega polecam.
Sam jednak nie rozumiem jednego. Dlaczego HDA jest oddzielną funkcja skoro robi to samo co dostępne w każdym Procku z DCT z 2023:
- Asystent jazdy utrzymujący pojazd pośrodku pasa ruchu LFA
- Aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości oraz funkcją Stop & Go SCC (tylko dla DCT)
Na naszych ekspresówkach HDA się nie aktywuje a utrzymanie pasa i prędkości działa tak samo dobrze.
Ja obydwu funkcji używam również na krajówkach i nieraz w mieście. Ostrzeżenie o tym aby trzymać ręce na kierownicy tak samo się pojawią.
Może ktoś zatem wyjaśnić co wnosi HDA względem aktywnego tempomatu i LFA? Bo ja nie odkryłem niczego.
Instrukcja do HDA nie mówi o niczym więcej niż instrukcja do aktywnego tempomatu i LFA. Jedyna różnica jaka widzę to czas po którym pojazd sam ruszy z pelnego zatrzymania. W HDA jest to 30 sekund, w Stop and Go chyba 3.
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Na moje oko hda po prostu utrzymuje dodatkowo ograniczenie prędkości wg znaków i nawigacji. Producenci muszą to już mieć, bo może to być kiedyś obowiązkowe ( i może być włączane automatycznie z autem jak inne systemy dziś)
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Asystent jazdy po autostradzie, a aktywny tempomat
Proponuję przypomnieć sobie właściwe nazwy systemów i ich funkcje bo coś tu się miesza.