Opinie o ASO KIA
Opinie o ASO KIA
Jako, że nie znalazłem wątku poświęconego ASO KIA, a gdzieniegdzie w innych wątkach pojawiają się wyłącznie wzmianki- zakładam.
Skuszony szczątkowymi, aczkolwiek średnio-pozytywnymi opiniami serwisów Cardroom oraz Malibu (pozostałe mają głównie negatywne opinie) w Warszawie, z braku większego wyboru zdecydowałem się na Malibu przy Morelowej w W-wie.
Przegląd po 15kkm na podstawie wcześniej przedstawionej oferty (wyższej od Cardroom o 100 zł na samej robociźnie; 200 netto vs 300 netto).
Przy przekazaniu auta zgłosiłem trzeszczenie zawieszenia z tyłu przy pokonywaniu ostrych zakrętów oraz zapytałem czy będę mógł obejrzeć spód samochodu jak już go podniosą - odpowiedź doradcy: oczywiście.
Finał jest taki:
Doradca: ojej, mechanik już opuścił samochód, ale powiedział, że spód jest ok... I tyle obejrzałem zawieszenie. Dla serwisu stanowi problem podnieś auto ponownie pomimo, że stoi wciąż na podnośniku.
Pod koniec trwającego przeglądu zauważyłem, że mechanik w swych roboczych ubraniach siedzi za kierownicą auta - wyjaśnienie doradcy - no musi wsiąść, żeby podpiąć terminal diagnostyczny.
Kurde, terminal jest bezprzewodowy - pierwszy raz się z tym spotkałem, że gość, który wymienia olej ładuje się na fotele. Te folie ochronne na siedzeniu gówno dają - boczki nie są chronione - jak typ wsiada to większość się ściąga.
We wszystkich dotychczasowych serwisach (Mazda, Seat) do auta wsiadał wyłączanie doradca - aby wstawić do warsztatu lub wykonać jazdę próbną.
Jaki jest efekt: Smród smarów/olejów w aucie tak jak po Warsztacie u Kazia oraz wybrudzona olejem wycieraczka kierowcy, uszczelka drzwi oraz ZARYSOWANY LAKIER na progu - zauważyłem to dopiero w domu!
Do tego na rachunku 330 netto za robociznę i 1,1rg podczas gdy serwis trwał 50 minut od przyjęcia do oddania i nie miało dla nich znaczenia, że na ofercie, którą przedstawili, cena robocizny wynosiła 300 netto (przypomnę, że to i tak o 100 zł netto więcej niż w cardroom).
W trakcie trwania serwisu mogłem podziwiać poczekalnie nadgryzioną już zębem czasu. Fotele w niej wyglądają tak jakby żul na nich siedział pod śmietnikiem ze dwa sezony.
Po przekazaniu im samochodu pomyślałem sobie, że wygląd poczekalni nie jest najważniejszy, liczy się jakość po drugiej stronie - na warsztacie.
Niestety jakość obsługi jest tożsama ze stanem poczekalni i jej wyposażenia.
Skuszony szczątkowymi, aczkolwiek średnio-pozytywnymi opiniami serwisów Cardroom oraz Malibu (pozostałe mają głównie negatywne opinie) w Warszawie, z braku większego wyboru zdecydowałem się na Malibu przy Morelowej w W-wie.
Przegląd po 15kkm na podstawie wcześniej przedstawionej oferty (wyższej od Cardroom o 100 zł na samej robociźnie; 200 netto vs 300 netto).
Przy przekazaniu auta zgłosiłem trzeszczenie zawieszenia z tyłu przy pokonywaniu ostrych zakrętów oraz zapytałem czy będę mógł obejrzeć spód samochodu jak już go podniosą - odpowiedź doradcy: oczywiście.
Finał jest taki:
Doradca: ojej, mechanik już opuścił samochód, ale powiedział, że spód jest ok... I tyle obejrzałem zawieszenie. Dla serwisu stanowi problem podnieś auto ponownie pomimo, że stoi wciąż na podnośniku.
Pod koniec trwającego przeglądu zauważyłem, że mechanik w swych roboczych ubraniach siedzi za kierownicą auta - wyjaśnienie doradcy - no musi wsiąść, żeby podpiąć terminal diagnostyczny.
Kurde, terminal jest bezprzewodowy - pierwszy raz się z tym spotkałem, że gość, który wymienia olej ładuje się na fotele. Te folie ochronne na siedzeniu gówno dają - boczki nie są chronione - jak typ wsiada to większość się ściąga.
We wszystkich dotychczasowych serwisach (Mazda, Seat) do auta wsiadał wyłączanie doradca - aby wstawić do warsztatu lub wykonać jazdę próbną.
Jaki jest efekt: Smród smarów/olejów w aucie tak jak po Warsztacie u Kazia oraz wybrudzona olejem wycieraczka kierowcy, uszczelka drzwi oraz ZARYSOWANY LAKIER na progu - zauważyłem to dopiero w domu!
Do tego na rachunku 330 netto za robociznę i 1,1rg podczas gdy serwis trwał 50 minut od przyjęcia do oddania i nie miało dla nich znaczenia, że na ofercie, którą przedstawili, cena robocizny wynosiła 300 netto (przypomnę, że to i tak o 100 zł netto więcej niż w cardroom).
W trakcie trwania serwisu mogłem podziwiać poczekalnie nadgryzioną już zębem czasu. Fotele w niej wyglądają tak jakby żul na nich siedział pod śmietnikiem ze dwa sezony.
Po przekazaniu im samochodu pomyślałem sobie, że wygląd poczekalni nie jest najważniejszy, liczy się jakość po drugiej stronie - na warsztacie.
Niestety jakość obsługi jest tożsama ze stanem poczekalni i jej wyposażenia.
-
- Posty: 1212
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Opinie o ASO KIA
Zawsze po odebraniu auta z serwisu przychodzi ankieta, albo poprzez Internet (sms) albo konsultanta. Wtedy będziesz mógł dać pełny upust swojemu niezadowoleniu.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Opinie o ASO KIA
No super, tylko od tego chyba tez jest forum żeby ostrzegać innych. Myślę, że i mi jakość siedzeń w poczekalni by najmniej przeszkadzała, ale nawet jakbym oddal Fiata 125p to chciałbym żeby wrócił do mnie w stanie nie gorszym niż przed oddaniem.
-
- Posty: 1212
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Opinie o ASO KIA
Co do tego nie mam żadnych wątpliwości oczywiście. Piszę tylko o tym, że zawsze możesz im dopiec poprzez ankietę. Oni wiedzą w którym serwisie byłeś i to kontrolują.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1572
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV MY22 + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Opinie o ASO KIA
Można też zaznaczyć czy serwis ma dostać Twoja opinię czy nie.
-
- Posty: 1230
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Opinie o ASO KIA
Nie wiem jak teraz, bo nie jeżdżę Optima od 2021r ale jedyny serwis KIA z którego byłem zadowolony to Monika w Lublińcu. Przerobiłem Kraków (chyba go już nie ma) i w Częstochowie. Ten w Lublińcu nie jest duży i nie na wodotrysków ale pod względem fachowości dla mnie rewelacja. Kompetencja kierownika serwisu na wysokim poziomie. Jedyne co to trzeba tam było z Częstochowy dojeżdżać...
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Opinie o ASO KIA
Jeżeli ktoś robił wymianę oleju po roku w MALIBU przy Morelowej to niech sprawdzi jak mu wypełnili książkę.
Mi dali tylko FV a w miejscu pierwszego przeglądu mechanicznego (przegląd mechaniczny wg książki jest po 24m-cach/30kkm) wpisali po jakim przebiegu powinien być wykonany i do kiedy. Tylko tyle. Zadnej pieczatki, zadnego typu oleju (wpisy w książce).
Zwracałem podczas przeglądu im to uwagę, tłumaczyli, że to nie przegląd tylko wymiana oleju.
Fakt, wszystkie wykonane czynności są na FV, ale...
...koresponduję w tej sprawię z KIA Polska i mają z tym problem, że książką wypełniona jest niewłaściwie.
Reasumując - wykonanie samochodu chujowe
Serwis - wyjątkowo chujowy
Podejście KIA Polska - również chujowe
Ktoś już pisał, że robią wszystko aby wykręcić się od świadczeń gwarancyjnych
Mi dali tylko FV a w miejscu pierwszego przeglądu mechanicznego (przegląd mechaniczny wg książki jest po 24m-cach/30kkm) wpisali po jakim przebiegu powinien być wykonany i do kiedy. Tylko tyle. Zadnej pieczatki, zadnego typu oleju (wpisy w książce).
Zwracałem podczas przeglądu im to uwagę, tłumaczyli, że to nie przegląd tylko wymiana oleju.
Fakt, wszystkie wykonane czynności są na FV, ale...
...koresponduję w tej sprawię z KIA Polska i mają z tym problem, że książką wypełniona jest niewłaściwie.
Reasumując - wykonanie samochodu chujowe
Serwis - wyjątkowo chujowy
Podejście KIA Polska - również chujowe
Ktoś już pisał, że robią wszystko aby wykręcić się od świadczeń gwarancyjnych
-
- Posty: 1530
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Opinie o ASO KIA
Ciesz się Kolego, że podczas wymiany nie wlali Ci oleju zmieszanego z płynem chłodniczym jak mi w ASO we Wrocławiu (zresztą jedynym), a następnie zarzucali kłamstwo na forum, kiedy mam opinię z laboratorium, a na koniec wysyłali pisma z pogróżkami. Moja zasada to NWK - Nigdy Więcej KIA!
Re: Opinie o ASO KIA
Dlatego uważam że ten wątek jest super.
Serwis jak serwis każdy chce zarobić tak by się nie narobić. Ale zdarzają się serwisy które można polecić jak i serwisy które należy unikać. Nie wyobrażam sobie utytłanego mechanika który siada na siedzeniu bez rozłożenia folii... Nie wiem co bym powiedział na miejscu jak bym zobaczył.
Szczerze wole przejechać tych kilkadziesiąt km i mieć pewność że auto ogranie ktoś kto ma pojęcie i zrobi to starannie niż trafić na Janusz partacza.
Najlepiej na końcu wiadomości napisać nazwę i ulicę serwisu + / - będzie wiadomo. Mnie czeka pierwsza wymiana oleju i filtra plus inne drobne prace a chciałbym oddać auto do kogoś kto ma pojęcie.
Serwis jak serwis każdy chce zarobić tak by się nie narobić. Ale zdarzają się serwisy które można polecić jak i serwisy które należy unikać. Nie wyobrażam sobie utytłanego mechanika który siada na siedzeniu bez rozłożenia folii... Nie wiem co bym powiedział na miejscu jak bym zobaczył.
Szczerze wole przejechać tych kilkadziesiąt km i mieć pewność że auto ogranie ktoś kto ma pojęcie i zrobi to starannie niż trafić na Janusz partacza.
Co jest nie tak z Cz-wą? Myślałem by właśnie tam jechać. Wysłałem Ci Priv.Seb pisze: ↑13 kwie 2023, 17:05 Nie wiem jak teraz, bo nie jeżdżę Optima od 2021r ale jedyny serwis KIA z którego byłem zadowolony to Monika w Lublińcu. Przerobiłem Kraków (chyba go już nie ma) i w Częstochowie. Ten w Lublińcu nie jest duży i nie na wodotrysków ale pod względem fachowości dla mnie rewelacja. Kompetencja kierownika serwisu na wysokim poziomie. Jedyne co to trzeba tam było z Częstochowy dojeżdżać...
Gdzie Ci tak wlali? Czytałem Ze podczas wypalania DPFa takie rzeczy się zdarzają i pojawia sie paliwo w oleju i to jest tego wina...inquis pisze: ↑30 sty 2024, 12:28 Ciesz się Kolego, że podczas wymiany nie wlali Ci oleju zmieszanego z płynem chłodniczym jak mi w ASO we Wrocławiu (zresztą jedynym), a następnie zarzucali kłamstwo na forum, kiedy mam opinię z laboratorium, a na koniec wysyłali pisma z pogróżkami. Moja zasada to NWK - Nigdy Więcej KIA!
Najlepiej na końcu wiadomości napisać nazwę i ulicę serwisu + / - będzie wiadomo. Mnie czeka pierwsza wymiana oleju i filtra plus inne drobne prace a chciałbym oddać auto do kogoś kto ma pojęcie.
Re: Opinie o ASO KIA
Cześć! Ma ktoś jakieś doświadczenia z KIA Marvel w Łodzi? Kupiłem od nich samochód i zastanawiam się jak u nich z serwisem. Z góry dzięki za odpowiedź 
