W moim aucie też jest SBW i nic jak na dzień dzisiejszy nie szwankuje. Podczas hamowania nawet nie czuć redukowania biegów. Podczas przyspieszania i hamowania wszystko działa płynnie.erykporter pisze: ↑16 maja 2023, 01:09 Do dnia dzisiejszego, czyli 15 maja miałem okazje przejechania się następnym nowym autem i to samo. Dodam, że serwis w Toruniu twierdzi, że ten typ tak ma. Mam takie pytanie. Czy w samochodach, w których ten "defekt" nie występuje jest pokrętło zmiany biegów SBW. Może tu jest problem?
Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Regulamin forum
link
link
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Masz jakiś pomysł co z tym zrobić? Mam Hyundai Tucson 2022 1.6 mhev 150KM w 7dct i mam to samo przy hamowaniu przed światłami szarpanie przy redukowaniu biegów... nie mam pojęcia co z tym zrobić bo serwis mnie zbywa a auto ma dopiero 3500kmerykporter pisze: ↑16 maja 2023, 01:09 Do dnia dzisiejszego, czyli 15 maja miałem okazje przejechania się następnym nowym autem i to samo. Dodam, że serwis w Toruniu twierdzi, że ten typ tak ma. Mam takie pytanie. Czy w samochodach, w których ten "defekt" nie występuje jest pokrętło zmiany biegów SBW. Może tu jest problem?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
To coś nowego co napisałeś, a mianowicie o efekcie podczas zrzucania biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Mnie się wydaje, że w moim jest to sama końcówka zahamowania. Szarpnięć podczas zrzucania biegów, czyli kilku nie zauważyłem. Fakt - auto jest na "D". Na "N" tego efektu nie ma. Co ja mam zrobić ? Szykuję się do napisania listu do centrali KIA. Gość, który dotychczas odpisywał zbywał zgłoszeniem do serwisu. Tyle, że serwis płocki i toruński twierdzi, że ten typ tak ma. Dodam, że raz na jakiś czas ( zdarzyło się dwa razy przy 2500 na liczniku) potrafi się normalnie zatrzymać.
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Mówisz o szarpnięciu skrzyni zaraz po zatrzymaniu? Przykladowo jedziesz 50km/h masz zapięty 5 bieg, auto zrzuca po kolei biegi 4-3-2- stop i wtedy szarpnięcie wyczuwasz?erykporter pisze: ↑23 maja 2023, 10:14 To coś nowego co napisałeś, a mianowicie o efekcie podczas zrzucania biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Mnie się wydaje, że w moim jest to sama końcówka zahamowania. Szarpnięć podczas zrzucania biegów, czyli kilku nie zauważyłem. Fakt - auto jest na "D". Na "N" tego efektu nie ma. Co ja mam zrobić ? Szykuję się do napisania listu do centrali KIA. Gość, który dotychczas odpisywał zbywał zgłoszeniem do serwisu. Tyle, że serwis płocki i toruński twierdzi, że ten typ tak ma. Dodam, że raz na jakiś czas ( zdarzyło się dwa razy przy 2500 na liczniku) potrafi się normalnie zatrzymać.
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
No to mamy dokładnie to samo. Teraz doczytalem, u mnie też w samej końcówce jest te szarpnięcie. Wczoraj z każdym zatrzymaniem to miałem. Dziś jezdzilem, chcialem wywołać i nie mogłem. Może raz delikatnie szarpło przed całkowitym zatrzymaniem. Byłem na wymianie oleju w silniku po dotarciu (3.5k przebiegu) napomniałem o tym szarpaniu skrzyni i też o tym, że w okolicy 500km przebiegu zdarzało sie szarpnąć przy wrzucaniu 2 biegu, ale serwis mnie zbył mówiąc, że sprzęgła muszą sie ułożyć, że to też praca tej skrzyni jest taka, że jest cały czas gotowa do jazdy i jak hamuje to zbija biegi i wrzuca chwilowo na obroty, żeby być w gotowości i bez zwłoki ruszyć. No ale to mnie nie przekonuje... automat powinien chodzić bez szarpnięć i tyle! A tu taki bubel... mam czasem wrazenie jakby przed calkowitym zatrzymaniem za późno sprzęgło jakby załączał. Coś jakbym w manualu jechał do swiatel na drugim biegu i nie wcisnął sprzęgła i efekt szarpniecia przed zgasnieciem silnika... a tutaj start stop od początku mam wyłączony, jeżdżę tylko na normal i sport... auto dziś ma 3600kmerykporter pisze: ↑23 maja 2023, 10:14 To coś nowego co napisałeś, a mianowicie o efekcie podczas zrzucania biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Mnie się wydaje, że w moim jest to sama końcówka zahamowania. Szarpnięć podczas zrzucania biegów, czyli kilku nie zauważyłem. Fakt - auto jest na "D". Na "N" tego efektu nie ma. Co ja mam zrobić ? Szykuję się do napisania listu do centrali KIA. Gość, który dotychczas odpisywał zbywał zgłoszeniem do serwisu. Tyle, że serwis płocki i toruński twierdzi, że ten typ tak ma. Dodam, że raz na jakiś czas ( zdarzyło się dwa razy przy 2500 na liczniku) potrafi się normalnie zatrzymać.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
- model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Cześć,
Szczerze mówiąc nie wiem o jakie szarpnięcie chodzi.
To mój pierwszy automat więc sam się uczę.
Jak jadę w eco i zdejmę nogę z gazu i nie włączy się tryb żeglowania to auto wyhamowuje i skrzynia zrzuca biegi. Na pewno nie dzieje się to niezauważalnie. Ale może tak ma być skoro nie jest to bezstopniowa skrzynia?
Pewnie nasze doznania i oczekiwania mogą się różnić między sobą.
Ja jak zbija biegi to to "czuję".
Przy hamowaniu gdy się zatrzyma jest delikatne bujnięcie do tyłu ale w zwykłych autach też chyba tak jest tj. taki "odrzut".
Szczerze mówiąc nie wiem o jakie szarpnięcie chodzi.
To mój pierwszy automat więc sam się uczę.
Jak jadę w eco i zdejmę nogę z gazu i nie włączy się tryb żeglowania to auto wyhamowuje i skrzynia zrzuca biegi. Na pewno nie dzieje się to niezauważalnie. Ale może tak ma być skoro nie jest to bezstopniowa skrzynia?
Pewnie nasze doznania i oczekiwania mogą się różnić między sobą.
Ja jak zbija biegi to to "czuję".
Przy hamowaniu gdy się zatrzyma jest delikatne bujnięcie do tyłu ale w zwykłych autach też chyba tak jest tj. taki "odrzut".
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 08 lut 2023, 19:36
- model samochodu: KIA SPORTAGE V 1,6 TGDI MHEV 7DCT
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
To nawet nie przyznawaj się, że używasz trybu N. Tryb N służy jedynie do pchania/holowania na krótkich odcinkach.erykporter pisze: ↑23 maja 2023, 10:14 Fakt - auto jest na "D". Na "N" tego efektu nie ma. Co ja mam zrobić ? Szykuję się do napisania listu do centrali KIA.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
To że efektu szarpnięcia nie ma na "N" pokazał mi serwisant KIA z Płocka. Zwróciłem jemu uwagę jak Ty mnie, ale odpowiedział, że nic się nie stanie.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 mar 2023, 10:03
- model samochodu: Sportage MHEV 180KM 7DCT FWD Business line AEB AE+
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Wrzeszczcie znalazłem osobę z KIA, która pochyliła się nad moim problemem z bujnięciem samochodu. Zdaniem tego Pana, a jest to osoba u której zamówiłem auto, wygląda to jakby w bagażniku był duży zbiornik z wodą, która podczas zahamowania daje efekt przelewania. Oby jeszcze ktoś to chciał naprawić.
Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu
Witam, czy udało się coś zdziałac w tym temacie? Mój tucson teraz ma 9tys i wszystkie objawy zniknęły, przyjemnie się jezdzi aczkolwiek wiecej auta z tą skrzynią nie kupię, nie odpowiada mi praca jej oraz zdarza się jej szarpnąć przy redukowaniu. Nie raz pod górę mam wrazenie, ze aż za agresywnie się zachowuje redukcjamierykporter pisze: ↑13 cze 2023, 22:53 Wrzeszczcie znalazłem osobę z KIA, która pochyliła się nad moim problemem z bujnięciem samochodu. Zdaniem tego Pana, a jest to osoba u której zamówiłem auto, wygląda to jakby w bagażniku był duży zbiornik z wodą, która podczas zahamowania daje efekt przelewania. Oby jeszcze ktoś to chciał naprawić.