Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
MIKIKEK12
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2023, 21:58
model samochodu: Hyundai Tucson IV

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: MIKIKEK12 »

youngd pisze: 14 mar 2024, 09:42
MIKIKEK12 pisze: 23 maja 2023, 20:50
No to mamy dokładnie to samo. Teraz doczytalem, u mnie też w samej końcówce jest te szarpnięcie. Wczoraj z każdym zatrzymaniem to miałem. Dziś jezdzilem, chcialem wywołać i nie mogłem. Może raz delikatnie szarpło przed całkowitym zatrzymaniem. Byłem na wymianie oleju w silniku po dotarciu (3.5k przebiegu) napomniałem o tym szarpaniu skrzyni i też o tym, że w okolicy 500km przebiegu zdarzało sie szarpnąć przy wrzucaniu 2 biegu, ale serwis mnie zbył mówiąc, że sprzęgła muszą sie ułożyć, że to też praca tej skrzyni jest taka, że jest cały czas gotowa do jazdy i jak hamuje to zbija biegi i wrzuca chwilowo na obroty, żeby być w gotowości i bez zwłoki ruszyć. No ale to mnie nie przekonuje... automat powinien chodzić bez szarpnięć i tyle! A tu taki bubel... mam czasem wrazenie jakby przed calkowitym zatrzymaniem za późno sprzęgło jakby załączał. Coś jakbym w manualu jechał do swiatel na drugim biegu i nie wcisnął sprzęgła i efekt szarpniecia przed zgasnieciem silnika... a tutaj start stop od początku mam wyłączony, jeżdżę tylko na normal i sport... auto dziś ma 3600km
Cześć. Mój Sprotage z DCT 180 km ma obecnie 700 km najeżdżone i mam podobny objaw jak kolega @MIKIKEK12.
Przy delikatnym zatrzymywaniu (jak jazda w korku) w końcowej fazie hamowania samochód lekko buja/podskakuje jak w manualu kiedy podjeżdżasz na za wysokim biegu i nie wciskasz sprzęgła. Idealnie opisał to włąśnie @MIKIKEK12:
mam czasem wrazenie jakby przed calkowitym zatrzymaniem za późno sprzęgło jakby załączał. Coś jakbym w manualu jechał do swiatel na drugim biegu i nie wcisnął sprzęgła i efekt szarpniecia przed zgasnieciem silnika
Dodatkowo takie bujnięcie występuje także przy ruszaniu. Jak puszczam hamulec i delikatnie podjeżdżam bez wciskania gazu to na początku też lekko szarpie/podskakuje jak by się troche dusił. Jeżdżę tylko w normalnym trybie bez auto hold-a.

Pytanie: czy tak powinno być? Czy zgłaszać do ASO, czy pojeździć jeszcze? Kolega wyżej napisał, że w ASO powiedzieli mu, że "sprzęgła muszą się ułożyć".
Milo, ze nie jestem sam ale nadal nie rozwiązałem problemu... obecnie mam 22 000km, zrobilem je w rok. Ze skrzynią zero poprawy. Nie przyzwyczaiłem się do tej pory do jej pracy. Ogólnie to moje ostatnie auto z 7dct. Następne będę kupował ze skrzynią hydrauliczną-klasycznym automatem. 7dct nie raz chodzi jak szwajcarski zegarek... a są dni, że mam ochotę tym autem wjechac w ścianę, serwis nie pomógł, w sumie przez 3zgloszenia zbywali mnie, ze taka praca tej skrzyni. Pozdrawiam
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Chcesz kupic nastepne auto z klasycznym automatem? To zycze ci szczescia. Na dzien dzisiejszy wszystko jest na podwojnym sprzegle.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
dario37
Posty: 339
Rejestracja: 10 mar 2022, 22:12
model samochodu: Kia Sportage mHEV 180 KM BL FWD,7 DCT,EXG,AEB.AE +
Lokalizacja: Ohlau

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: dario37 »

Mam przejechane 17 kkm.Jeśli chodzi o skrzynię 7 DCT to można ją kochać lub nienawidzić.Miałem poprzednie 2 auta z DSG i kultura pracy jest nieporównywalna.Uważam ,że Koreańczycy nie dopracowali tej skrzyni...
MARCO46
Posty: 291
Rejestracja: 17 cze 2022, 16:15
model samochodu: KIA SPORTAGE V, L, MHEV, 150 KM, 2023, Blue Flame

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: MARCO46 »

Milo, ze nie jestem sam ale nadal nie rozwiązałem problemu... obecnie mam 22 000km, zrobilem je w rok. Ze skrzynią zero poprawy. Nie przyzwyczaiłem się do tej pory do jej pracy. Ogólnie to moje ostatnie auto z 7dct. Następne będę kupował ze skrzynią hydrauliczną-klasycznym automatem. 7dct nie raz chodzi jak szwajcarski zegarek... a są dni, że mam ochotę tym autem wjechac w ścianę, serwis nie pomógł, w sumie przez 3zgloszenia zbywali mnie, ze taka praca tej skrzyni. Pozdrawiam
[/quote]

To kolega chyba bardzo spokojny jest. Rzekłbym oaza spokoju.
Mnie wkur... hałasująca klapa bagażnika , a tu 22 tyś. km. z takim czymś.
Sugeruję pismo w odniesieniu do rękojmi jaką jeszcze posiadasz ; kopia z informacją do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów - na odpowiednim druku.
Wtedy nie powinieneś usłyszeć, że ta skrzynia tak ma.
romanhoks
Posty: 319
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: romanhoks »

Tak czytam wasze posty i nic mnie niie zadziwia, raczej nie obrazcie sie smieszy. Wiecie dlaczego? Pracuje tylko 17 lat w nowych autach. Nie mylic z praktyka bo moja juz powinna byc na emeryturze. To ze ktos myslal ze kupi sobie nowe auto i bedzie ok ,znaczy ze tylko przeglad maly i do przodu to jest w bardzo duzym bledzie. Usterki w nowych autach to temat rzeka. Np pekajace przewody elektryczne po 6mc od daty produkcji :lol: :lol: To taki maly rodzynek.Nie chce pisac ile jest napraw typu wymog producenta o ktorych wy nawet nie macie zielonego pojecia bo to auto zostalo poprawione przed oddaniem do klienta. Dla mnie w miare jakosc jeszcze byla trzymana do lat 2015 potem zaczelo sie psuc. Dlaczego kiedys KIA byla be ? Potem wszedl nowy model Ceed ,Picanto,Drugi Sportage nie pierwszy to byla mina. Okazalo sie ze jakosc sie poprawila i jest ok.Teraz znowu jakosc zaczyna sie pogarszac.Dlaczego? No podziekujmy naszym zielonym ekologa. Wszystko jest robione jako jednorazowka. Mozna by dyskutowac i tak to nie pomoze.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
MIKIKEK12
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2023, 21:58
model samochodu: Hyundai Tucson IV

Re: Szarpnięcie (bujnięcie) autem MHEV automat przy hamowaniu

Post autor: MIKIKEK12 »

romanhoks pisze: 27 mar 2024, 18:25 Chcesz kupic nastepne auto z klasycznym automatem? To zycze ci szczescia. Na dzien dzisiejszy wszystko jest na podwojnym sprzegle.
Bez przesady... mercedes od klasy C ma w portfolio skrzynie 9g-tronic, jest to hydraulik z hydrokinetykiem, BMW- hydrokinetyk zf- najlepszy na rynku
KIA/Hyundai też ma hydrauliki tylko oszczedzają... w Sportage czy Tucson HEV są klasyczne hydrauliki... wolniejsze od DCT ale mają sławe pancerne...
Na pewno już dwusprzęgłowki nie kupię, a dla przykladu powiem, że jezdziłem Audi Q5 z stronic i mimo przebiegu prawie 200tys- tam skrzynia chodziła lepiej niż nowa 7dct...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”