Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Cześć,
w zasadzie od samego początku w moim egzemplarzu (Kia Ceed '20 1.4 99/100 KM) występuje dziwny hałas przy niektórych skrętach w prawo.
Na początku postukiwało naprawdę rzadko i cicho. Z czasem, bardzo powoli ten dźwięk stawał się coraz łatwiej i częściej słyszalny. Obecnie potrafi pojawić się również przy jeździe na wprost na wyboistej drodze lub przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
Najłatwiej da się ten dźwięk wywołać/odtworzyć podczas zawracania w prawo (i tylko w prawo) lub lekkim skręcie w prawo na długich łukach drogi (np. zjazdach/dojazdach do autostrady):
https://photos.app.goo.gl/71e6TFH86d1NGJuG9
Wystarczy na jedynce lub dwójce wciskać delikatnie gaz i odpuszczać - wprowadzając auto w lekkie bujanie. Z okolic lewego nadkola dochodzi takie szuranie/chrobotanie/stukanie - dżwięk o charakterze gumowo-metalicznym, z mocną przewagą gumowego wytłumienia. W ASO po kilku podejściach również zaczęli słyszeć ten dźwięk, ale ich jedyną receptą była propozycja wymiany podzespołów zawieszenia - jeden po drugim. Początkowo odmówiłem, ale w obecnej sytuacji będę chyba musiał poważnie rozważyć tę możliwość.
Dotychczas, w związku z tym hałasem, w ASO wymienili mi tylną poduszkę pod silnikiem (w pobliżu ściany grodziowej silnika) - bez zmian, a znajomy, doświadczony mechanik dość obficie nasmarował dedykowanym smarem podejrzaną tuleję przedniego lewego wahacza - również bez żadnego efektu (czyli teoretycznie to raczej nie będzie to). Wg znajomego mechanika, kolejnym podejrzanym jest końcówka drążka kierowniczego lub łącznik stablilizatora.
W ASO wcześniej typowali jeszcze górne mocowanie kolumny McPhersona, rozważaliśmy wspólnie też przegub.
Na forum widziałem kilka podobnych lub lekko powiązanych wątków (najbliższy wydawał się ten: viewtopic.php?t=7817), ale niestety nigdzie nie znalazłem informacji/końcowego rozstrzygnięcia dot. źródła tego stukania.
Może komuś z Was udało się już ten problem rozwiązać? Sądzę, że nie jestem jedyny, który ma w aucie taką "dodatkową, wyjątkową cechę"...
w zasadzie od samego początku w moim egzemplarzu (Kia Ceed '20 1.4 99/100 KM) występuje dziwny hałas przy niektórych skrętach w prawo.
Na początku postukiwało naprawdę rzadko i cicho. Z czasem, bardzo powoli ten dźwięk stawał się coraz łatwiej i częściej słyszalny. Obecnie potrafi pojawić się również przy jeździe na wprost na wyboistej drodze lub przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
Najłatwiej da się ten dźwięk wywołać/odtworzyć podczas zawracania w prawo (i tylko w prawo) lub lekkim skręcie w prawo na długich łukach drogi (np. zjazdach/dojazdach do autostrady):
https://photos.app.goo.gl/71e6TFH86d1NGJuG9
Wystarczy na jedynce lub dwójce wciskać delikatnie gaz i odpuszczać - wprowadzając auto w lekkie bujanie. Z okolic lewego nadkola dochodzi takie szuranie/chrobotanie/stukanie - dżwięk o charakterze gumowo-metalicznym, z mocną przewagą gumowego wytłumienia. W ASO po kilku podejściach również zaczęli słyszeć ten dźwięk, ale ich jedyną receptą była propozycja wymiany podzespołów zawieszenia - jeden po drugim. Początkowo odmówiłem, ale w obecnej sytuacji będę chyba musiał poważnie rozważyć tę możliwość.
Dotychczas, w związku z tym hałasem, w ASO wymienili mi tylną poduszkę pod silnikiem (w pobliżu ściany grodziowej silnika) - bez zmian, a znajomy, doświadczony mechanik dość obficie nasmarował dedykowanym smarem podejrzaną tuleję przedniego lewego wahacza - również bez żadnego efektu (czyli teoretycznie to raczej nie będzie to). Wg znajomego mechanika, kolejnym podejrzanym jest końcówka drążka kierowniczego lub łącznik stablilizatora.
W ASO wcześniej typowali jeszcze górne mocowanie kolumny McPhersona, rozważaliśmy wspólnie też przegub.
Na forum widziałem kilka podobnych lub lekko powiązanych wątków (najbliższy wydawał się ten: viewtopic.php?t=7817), ale niestety nigdzie nie znalazłem informacji/końcowego rozstrzygnięcia dot. źródła tego stukania.
Może komuś z Was udało się już ten problem rozwiązać? Sądzę, że nie jestem jedyny, który ma w aucie taką "dodatkową, wyjątkową cechę"...
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
U mnie tego nie ma tzn. nie zaobserwowałem i nie będę nawet sprawdzał bo bym się wściekł Ale dla mnie ten hałas to górne mocowanie kolumny, zacierające się łożysko w mocowaniu czy jak to się nazywa w poduszce,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Dzięki za cenny głos.
Poduszka/mocowanie/łożysko kolumny MacPhersona jest teraz faktycznie na "krótkiej liście" najbardziej podejrzanych...
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
"szuranie/chrobotanie/stukanie" - hmmm to sa trzy rozne efekty ale jezeli z tych trzech jest to bardziej "stukanie" i slychac ze jest to dzwiek elementu metalowo-gumowego to u mnie takie stukanie powodowala poduszka ale nie ta tylna (tzw lizak) tylko lewa czyli ta od strony skrzyni biegow. Organoleptycznie poduszka wygladala ok ale po kilku wizytach w ASO i szukaniu przyczyny w roznych innych miejscach to jej wymiana rozwiazala problem.
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
O widzisz, to bardzo ciekawy trop, bo rzadko kto wskazuje ten element, a u Ciebie jego wymiana rozwiązała problem...Gielu pisze: ↑08 maja 2023, 07:29 "szuranie/chrobotanie/stukanie" - hmmm to sa trzy rozne efekty ale jezeli z tych trzech jest to bardziej "stukanie" i slychac ze jest to dzwiek elementu metalowo-gumowego to u mnie takie stukanie powodowala poduszka ale nie ta tylna (tzw lizak) tylko lewa czyli ta od strony skrzyni biegow. Organoleptycznie poduszka wygladala ok ale po kilku wizytach w ASO i szukaniu przyczyny w roznych innych miejscach to jej wymiana rozwiazala problem.
Wg mnie ten dźwięk to najbardziej stukanie, ale na wszelki wypadek podałem też inne słowa opisujące niepokojące hałasy, bo często ludzie zupełnie inaczej nazywają/opisują te same dźwięki.
A czy mógłbyś porównać dźwięk, który u Ciebie występował z tym dźwiękiem u mnie:
https://photos.app.goo.gl/71e6TFH86d1NGJuG9
?
Znajdujesz podobieństwo?
Nagranie nie jest idealne, bo mikrofon telefonu łapie sporo szumów oraz delikatnych otarć ręki o kierownicę podczas jej trzymania i szelest ubrań.
Natomiast te stukania da się tam dość łatwo wysłuchać - szczególnie w momentach gdy lekko dodaję gazu i auto robi małego "kangura" do przodu.
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Nie, u mnie dzwiek byl inny. U mnie bylo jednoznaczne pojedyncze stukniecie (takie nie metaliczne), to co slysze na nagraniu to faktycznie bardziej przypomina jak by cos szuralo a nie stukalo
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 04 lip 2020, 14:20
- model samochodu: Kia Cee'd II; 1,6 CRDi 128KM
- Lokalizacja: Legnica
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Z doświadczenia bym typował tak:
1) górne "mocowanie" amortyzatora
2) tuleja zawieszenia
3) hamulce przy tym kole, np. "luźna" prowadnica zacisku.
1) górne "mocowanie" amortyzatora
2) tuleja zawieszenia
3) hamulce przy tym kole, np. "luźna" prowadnica zacisku.
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Dzięki za cenną informację. Szukamy zatem dalej, może ktoś miał bardziej podobnie brzmiący problem.
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
- model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
- Lokalizacja: SR
Re: Kia Ceed III denerwujący hałas z zawieszenia lub napędu przy skręcie w prawo
Tam cos ociera, jakby metal o cos. Gorne mocowanie bym odrzucil a postawilbym na zacisk czy oslone tarczy lub cos innego co moze ocierac o jakis ruchomy element. Pod koniec filmiku mialem wrazenie ze im auto bardziej przyspiesza tym dzwiek jest intensywniejszy.
Mozesz jeszcze: stojac autem poskrecaj kierownica czy cos slychac (kiedys w moim Seiczku jak konczylo sie lozysko to wlasnie przy kreceniu kierownica bylo slychac... ale cos jak skrzypienie czy strzelanie), albo bujnij dobrze autem i posluchaj czy cos od zawieszenia slychac.
Mozesz jeszcze: stojac autem poskrecaj kierownica czy cos slychac (kiedys w moim Seiczku jak konczylo sie lozysko to wlasnie przy kreceniu kierownica bylo slychac... ale cos jak skrzypienie czy strzelanie), albo bujnij dobrze autem i posluchaj czy cos od zawieszenia slychac.