7DCT … jak z tym jeździć?

forum użytkowników modelu Kia XCeed
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: mcy »

Co mi wczoraj skrzynia odwaliła a raczej sterownik to masakra oO
Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat. Generalnie komedia :D
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Awatar użytkownika
shider
Posty: 525
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: shider »

mcy pisze: 26 cze 2023, 14:20 Co mi wczoraj skrzynia odwaliła a raczej sterownik to masakra oO
Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat. Generalnie komedia :D
Aktywny tempomat i manual chyba się ze sobą gryzą. Być może z tego powodu, z wyjątkiem GT-Line, aktywny tempomat wykluczał łopatki do zmiany biegów na kierownicy. Weź też pod uwagę to, że na manualu sterownik skrzyni nadal może redukowac biegi gdy uzna to za konieczne i to zapewne u Ciebie wystąpiło.
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: mcy »

U mnie nic się nie wyklucza, normalnie mogę gmerać łopatkami przy włączonym aktywnym tempomacie (bo przecież klasycznego się nie da :/). Domyślam się, ze górka wymusiła redukcje na sterowniku, ale na tym siódemce woz nawet nie zwolnił o 1 km/h, a tu nagle 3 biegi w dol i hałas jak skurwysyn xD logika koreańskiej elektroniki mocno mnie zadziwia wciąż.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Awatar użytkownika
shider
Posty: 525
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: shider »

mcy pisze: 26 cze 2023, 14:50 U mnie nic się nie wyklucza...
To się wyklucza na etapie konfiguracji i zamawiania auta ;) Auta z automatem bez aktywnego tempomatu mają łopatki, z aktywnym tempomatem już nie ;) Wyjątkiem są GT-Line ;)

Ja też moge na aktywnym tempomacie zmieniac ręcznie biegi ale nie po to jest aktywny tempomat :) Sterownik aby nie przeciążać układu napędowego zdecydował, że koneiczna jest redukcja i tyle :) Wielokrotnie doświadczyłem tego na podjazdach ale bez manuala więc tylko o 1 bieg. Sterownik pewnie zbyt długo czekał na Twoją reakcję, napęd się meczył i czujniki wymusiły tak drastyczną redukcję.
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: Jutrzejszy »

mcy pisze: 26 cze 2023, 14:20 Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat.
Podejrzewam że skrzynia zachowała się prawidłowo, dostosowując przełożenie skrzyni do obciążenia silnika.
Przy manualnej skrzyni, kierowcy zwykle przeciążają silnik nie redukując biegu na wzniesieniu - a automat nie popełnia takiego błędu.
Dlatego silniki z dużymi przebiegami, które jeździły ze skrzynią automatyczną zwykle są w lepszym stanie (np. mają lepszą kompresję).
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: gisio »

shider pisze: 26 cze 2023, 14:59 ... Auta z automatem bez aktywnego tempomatu mają łopatki, z aktywnym tempomatem już nie ;) Wyjątkiem są GT-Line ;)
Nie widziałem w cenniku Kia cee'd, cee'd SW czy pro_ceed'a ze skrzynią automatyczną - coś przeoczyłem?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Awatar użytkownika
shider
Posty: 525
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: shider »

gisio pisze: 26 cze 2023, 21:23 Nie widziałem w cenniku Kia cee'd, cee'd SW czy pro_ceed'a ze skrzynią automatyczną - coś przeoczyłem?
W cenniku proceed jak najbardziej jest informacja:
Screenshot_20230626_213412_Drive.jpg
Screenshot_20230626_213412_Drive.jpg (75.46 KiB) Przejrzano 1547 razy
W cenniku ceed przed problemami z dostępnością w 2022 też był dopisek ze wskazaniem GT-Line i GT. Obecnie nie ma ale jak zamawiałem auto w 2021 to też nie było a łopatki mam. Generalnie w cennikach może być ponownie błąd, zwłaszcza że na Kia oczami doradcy widać nowe auta z łopatkami.
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: mcy »

Tak, pewnie próbowałem zabić ten napęd chcąc utrzymać prędkość na siódmym biegu, choć uważam, ze redukcja aż do 4tego biegu to zdecydowanie przesada. Wracałem dziś ta sama trasa na tempomacie, D i tryb normal, na wzniesieniach przy 140 potrafi wachlować biegami w te i nazad. Jedziesz sobie podjazd tak o długości 300-500m, robi redukcje na 6 (ok - wskazane), wbija 7, redukuje na 6 i na szczycie znów wbija 7. No chyba nie powiecie mi, ze to tez jest normalne :D Powinien sobie na tym szóstym biegu do końca wzniesienia wjechać i nie marudzić.
Jak już mówiłem, koreanska logika wciąż mnie zadziwia.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Hornet
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2023, 03:36

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: Hornet »

Pisałem już wcześniej, że ta skrzynia na tempomatem jest jakaś taka … dziwna.

Ja mam nowego XCeeda z lutego 23 i nie mam łopatek, ale mam pakiet bezpieczeństwa.
Awatar użytkownika
shider
Posty: 525
Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB

Re: 7DCT … jak z tym jeździć?

Post autor: shider »

Hornet pisze: 27 cze 2023, 12:29 Pisałem już wcześniej, że ta skrzynia na tempomatem jest jakaś taka … dziwna.

Ja mam nowego XCeeda z lutego 23 i nie mam łopatek, ale mam pakiet bezpieczeństwa.
Jeżeli masz wersję niżsża niż GT-Line, to pakiet bezpieczeństwa a w zasadzie aktywny tempomat jest własnie przyczyną braku łopatek ;)
W sumie to cennik Xceed jest dosyć ciekawy bo wynika z niego, że łopatki w 7DCT mają zawsze wersje M oraz GT-Line. W L i Business Line łopatek nigdy nie będzie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”