7DCT … jak z tym jeździć?
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Co mi wczoraj skrzynia odwaliła a raczej sterownik to masakra oO
Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat. Generalnie komedia
Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat. Generalnie komedia
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Aktywny tempomat i manual chyba się ze sobą gryzą. Być może z tego powodu, z wyjątkiem GT-Line, aktywny tempomat wykluczał łopatki do zmiany biegów na kierownicy. Weź też pod uwagę to, że na manualu sterownik skrzyni nadal może redukowac biegi gdy uzna to za konieczne i to zapewne u Ciebie wystąpiło.mcy pisze: ↑26 cze 2023, 14:20 Co mi wczoraj skrzynia odwaliła a raczej sterownik to masakra oO
Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat. Generalnie komedia
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
U mnie nic się nie wyklucza, normalnie mogę gmerać łopatkami przy włączonym aktywnym tempomacie (bo przecież klasycznego się nie da :/). Domyślam się, ze górka wymusiła redukcje na sterowniku, ale na tym siódemce woz nawet nie zwolnił o 1 km/h, a tu nagle 3 biegi w dol i hałas jak skurwysyn xD logika koreańskiej elektroniki mocno mnie zadziwia wciąż.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
To się wyklucza na etapie konfiguracji i zamawiania auta Auta z automatem bez aktywnego tempomatu mają łopatki, z aktywnym tempomatem już nie Wyjątkiem są GT-Line
Ja też moge na aktywnym tempomacie zmieniac ręcznie biegi ale nie po to jest aktywny tempomat Sterownik aby nie przeciążać układu napędowego zdecydował, że koneiczna jest redukcja i tyle Wielokrotnie doświadczyłem tego na podjazdach ale bez manuala więc tylko o 1 bieg. Sterownik pewnie zbyt długo czekał na Twoją reakcję, napęd się meczył i czujniki wymusiły tak drastyczną redukcję.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Podejrzewam że skrzynia zachowała się prawidłowo, dostosowując przełożenie skrzyni do obciążenia silnika.mcy pisze: ↑26 cze 2023, 14:20 Jadę sobie droga S3, jakieś 135-140km/h na tempomacie, tryb manualny, bieg 7. Podczas podjazdu pod większe wzniesienie ni z gruchy, ni z pietruchy auto zredukowało do 4 meldując przy tym jakieś 5000 rpm, oczywiście przyspieszacza gazu nie dotykałem, cały czas aktywny tempomat.
Przy manualnej skrzyni, kierowcy zwykle przeciążają silnik nie redukując biegu na wzniesieniu - a automat nie popełnia takiego błędu.
Dlatego silniki z dużymi przebiegami, które jeździły ze skrzynią automatyczną zwykle są w lepszym stanie (np. mają lepszą kompresję).
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Nie widziałem w cenniku Kia cee'd, cee'd SW czy pro_ceed'a ze skrzynią automatyczną - coś przeoczyłem?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
W cenniku proceed jak najbardziej jest informacja: W cenniku ceed przed problemami z dostępnością w 2022 też był dopisek ze wskazaniem GT-Line i GT. Obecnie nie ma ale jak zamawiałem auto w 2021 to też nie było a łopatki mam. Generalnie w cennikach może być ponownie błąd, zwłaszcza że na Kia oczami doradcy widać nowe auta z łopatkami.
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Tak, pewnie próbowałem zabić ten napęd chcąc utrzymać prędkość na siódmym biegu, choć uważam, ze redukcja aż do 4tego biegu to zdecydowanie przesada. Wracałem dziś ta sama trasa na tempomacie, D i tryb normal, na wzniesieniach przy 140 potrafi wachlować biegami w te i nazad. Jedziesz sobie podjazd tak o długości 300-500m, robi redukcje na 6 (ok - wskazane), wbija 7, redukuje na 6 i na szczycie znów wbija 7. No chyba nie powiecie mi, ze to tez jest normalne Powinien sobie na tym szóstym biegu do końca wzniesienia wjechać i nie marudzić.
Jak już mówiłem, koreanska logika wciąż mnie zadziwia.
Jak już mówiłem, koreanska logika wciąż mnie zadziwia.
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Pisałem już wcześniej, że ta skrzynia na tempomatem jest jakaś taka … dziwna.
Ja mam nowego XCeeda z lutego 23 i nie mam łopatek, ale mam pakiet bezpieczeństwa.
Ja mam nowego XCeeda z lutego 23 i nie mam łopatek, ale mam pakiet bezpieczeństwa.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: 7DCT … jak z tym jeździć?
Jeżeli masz wersję niżsża niż GT-Line, to pakiet bezpieczeństwa a w zasadzie aktywny tempomat jest własnie przyczyną braku łopatek
W sumie to cennik Xceed jest dosyć ciekawy bo wynika z niego, że łopatki w 7DCT mają zawsze wersje M oraz GT-Line. W L i Business Line łopatek nigdy nie będzie